woensdag 7 november 2012

In de pijplijn

Dit verslagje van Maartje was nog blijven steken in de pijplijn ... :-)

Voor de vakantie is de tweede helft van de klas de nummers 13 tot 21 naar het CLB geweest. We mochten met een lijnbus gaan. We hadden een hele lijnbus voor 9 kinderen en 1 juf. Het was heel hard lachen en wij schoven van rechts naar links. We waren maar met drie meisjes en wij zaten alle drie op de achterbank, er konden zeker nog vijf mensen bij ons op de achterbank maar de jongens zaten van voor in de bus. Toen kwamen wij aan bij het CLB. We kregen er een kamer aangewezen, die kamer leek wel op een klas. In die klas stonden allemaal ronde tafels met zes stoelen en er stond 1 rechthoekige tafel met drie stoelen aan. De meisjes gingen aan de rechthoekige tafel zitten en de jongens gingen aan 1 van de ronde tafels zitten want de jongens waren met 6 en er waren net genoeg stoelen aan de ronde tafel. De meisjes moesten als eerst onderzocht worden. Onze ogen werden nagekeken, wij moesten daarvoor een ooglapje opzetten en wij moesten van ongeveer 1,50 meter afstand letters in het heel klein en in het heel groot kunnen lezen.  En wij moesten ook een 3D bril opzetten om zo figuren te kunnen zien. Onze oren werden ook getest. Wij moesten dan een koptelefoon opzetten en wij moesten luisteren langs welk oor wij een geluidje hoorden. Als wij aan ons linkeroor een geluidje hoorden moesten wij onze linker arm omhoogsteken. En als wij langs ons rechteroor een geluidje hoorden dan moesten ons rechterarm omhoogsteken. We werden ook gewogen en gemeten, … . En tenslotte kregen wij een spuitje. Ik had eigenlijk wel zenuwen maar ik moest van de dokter ontspannen. Ik legde mijn arm op mijn buik en ademde rustig in en uit. De dokter stelde me van alle vragen en terwijl stak zij het spuitje in mijn arm. Ze liet het er eventjes inzitten en na ongeveer 30 seconden haalde ze het er weer uit. Het deed eigenlijk helemaal geen pijn. Wij waren om 15.00 uur allemaal nagekeken en wij hadden ook allemaal al een spuitje gekregen. Maar de bus kwam ons pas om 15.30 uur halen en wij hadden al onze spullen al ingepakt. Maar gelukkig mochten wij nog een half uurtje een film van Mister Bean kijken. Dei was echt kei grappig!!! Dus eigenlijk was het toch nog wel een super toffe dag!
- geschreven door Maartje

1 opmerking: