donderdag 14 maart 2013

Verslagje Magritte


We zijn naar het museum geweest. Daar stonden veel schilderijen, maar die van René Magritte die vond ik de mooiste. Daar kwamen we ook voor. Hij schilderde meestal naakte vrouwen en verschillende dingen zoals een steen en een wolk of licht en donker. Zijn vrouw inspireerde hem. Hij maakte ook grote dingen klein en kleine dingen groot. In de lift wil je niet weten wat we zagen ... dat lees je wel in Maartje haar verslagje. We zagen ook nog een filmpje van René zijn vriend die gek doet. En dat was mijn dag.
- geschreven door Lisa E


We zijn vorige week naar het museum van René Magritte geweest. We hebben er veel schilderijen van hem gezien. Hij schilderde graag bijvoorbeeld tegenovergestelde dingen. Zoals groot en klein, dik en dun, dag en nacht,… . Hij schilderde ook vaak zijn Georgette ( dat is zijn vrouw). Maar hij schilderde haar bijna altijd zonder kleren. René ging ook vaak kleine dingen heel erg uitvergroten en grote dingen heel erg verkleinen. Opeens moesten we met de lift naar boven. Daarin hingen schilderijen van zijn Georgette. Maar in stappen. Allee ik bedoel: eerst zagen we haar voeten, in het volgende schilderij zagen we haar knieën, daarna haar poep, toen haar borsten en uiteindelijk haar gezicht. Dat was wel schrikken toen we dat allemaal zagen. En zoals ik al zei: René schilderde Georgette graag bloot. Dus zo waren die schilderijen in de lift dus ook. We moesten vrijdag 8 maart een voorwerp mee naar school brengen. Ik had mijn baby pop bij. Juf Britt had ook van alle verschillende dingen bij. Je mocht dan vier dingen kiezen die je ging overtekenen op een blad. Ik had toen gekozen voor een gele fluo stift, een verfborstel met verf erbij, een fopspeen en een jasje van mijn pop. Dat moest je dan overtekenen op een blad. Maar dat moest je niet zomaar doen. Maar je moest de kleine dingen heel erg uitvergroten en de grote dingen heel erg verkleinen. Toen onze tekening klaar was mochten we het op een groot gekleurd papier plakken. En uiteindelijk moesten we nog een titel verzinnen. Ooh ja, dat was ik nog vergeten te zeggen, René verzon ook altijd een titel die helemaal niets te maken had met zijn schilderij. Dat moesten wij dus ook doen met ons kunstwerk dat wij gemaakt hadden. Ik wist echt geen titel. Maar uiteindelijk heb ik gekozen voor de titel: ‘De levende dans’. Het was echt super leuk!!!!!!!! Je moet dat ook eens doen!!!!! 
- Geschreven door Maartje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten