vrijdag 28 februari 2014

Aftellen naar de Filippijnen

Wij gaan met heel het 5de leerjaar naar de Filippijnen. Ja, de Filippijnen, je leest het goed. Natuurlijk doen we niet echt die verre reis maar dat gebeurt allemaal in Studio Globo. Het is daar KEI leuk. We zijn er al eens geweest, toen was het met 5 kinderen. Nu zijn we aan het kennismaken met Esnaima, Ricanara, Anna en Jemuel. Ik vindt Anna de leukste. Anna woont in de stad, gaat naar school, woont in een mooi groot huis en in haar Barangai (wijk) is een zwembad waar ze vaak met haar broer gaat zwemmen. Ze heeft 2 broers: Em (Emanuel) en Miguel. Ricanara rijdt vaak met een jeepney, dat is een jeep maar ze hebben hem eigenlijk uitgerokken, zo lijkt het op een bus. In Ricanara's barangai is een karaoke. Stiekem droomt ze om zangeres te worden. Esnaima haar school staat naast het strand dus haar speelplaats is het strand. Haar itay (vader) is visser. Dan nog Jemuel, Jemuel fietst heel graag met zijn mautenbike. Hij heeft een hele mooie moutenbike, zijn Lolo (opa) heeft hem opgeknapt. Ik vind ze allemaal echt SUPER! (lach) LachenIk vind Anna de leukste maar ik wil weten wat mijn klasgenootjes vinden. Klasgenoot, als je dit leest zet in reactie dan a.u.b. wie jij de leukste vindt. Na de vakantie gaan we er naartoe. Dan krijgt iedereen een beroep en een woonplaats. (mischien zelfs een naam) Ik ben benieuwd naar hoe het daar zal zijn. (de spanning stijgt) (lach) Stoer 
- Geschreven Jana, klas 5A

Geen opmerkingen:

Een reactie posten