vrijdag 16 september 2016

Aftellen naar de zeeklassen !

Ik ga op Zeeklassen en neem mee: veel kleren, pyjama, pennenzak, pantoffels, verkleedkleren, zaklamp, toiletgerief, ..... En nog heel erg veel andere spullen!!! Klas 5 en 6 gaan op Zeeklassen. We vertrekken maandag 26 september om 7 uur 30, valiezen laden om 7uur ! We zijn vrijdag 30 september terug om 16 uur 30 !
We hebben daarom dan ook de afgelopen week over de eerste Wereldoorlog en de zee geleerd .
Ook gaan we naar een kerkhof waar soldaten begraven liggen .
Natuurlijk doen we nog veel meer dan da . Interessante weetjes over de zee: 70% van het aardoppervlak is water, de hoogste plek van het aardoppervlak is de Mount Everest die ligt wel bijna 9000 meter boven de zeespiegel. De diepste plekken vindt je bij de Filipijnen. Daar is de oceaan wel bijna 11 524 meter diep !
Wil jij meer over de eerste Wereldoorlog leren ? Kijk dan naar "Onder Vlaamse velden " veel plezier !

- Geschreven door Floor 5A

Over iets meer als een week is het zeeklassen joepie. De juf vertelt er al vast heel toffe dingen over.  Ik kan al vast niet wachten en jullie? Vinden jullie het ook zo spannend als mij? Ik ga er al vast iets tofs van maken ik hoop jullie ook. En wij hebben ook al veel over de Oorlog geleerd De ouders denken nu wat heeft dat er nu mee te maken. Wij gaan naar loopgraven van WO1 en het kerkhof van gesneuvelde soldaten van WO1 kijken. Het is een van de grootste in heel BelgiĆ«. Neem alvast jullie valiezen alhoewel dat nog te vroeg is.
- Geschreven door Sietse 5A

Geen opmerkingen:

Een reactie posten