donderdag 6 oktober 2016

Zeeklassen

Maandag: gingen we naar de loopgrafen in Bayerwald, waar we een boekje kregen waar vragen in stonden dat we moesten oplossen. Daarna gingen we naar het Tyne Cot Cemetry. Dat is het kerkhof waar alleen maar Britse en 4 Duitse soldaten lagen. Zo ver je kon kijken, lagen grafzerken van gesneuvelde soldaten uit de eerste wereldoorlog. Die maandag zijn we ook naar het Museum van Passendale geweest. Daar werd alles uitgelegd van de eerste wereldoorlog. Het was niet zo'n pretje om zo te leven.

Dinsdag: we wandelden naar Frankrijk over het strand. De terugweg was al wel wat zwaarder. 's Avonds speelden we levende cluedo in het donker met onze zaklampen. We moesten allemaal kaartjes zoeken in groepjes.

Woensdag: we gingen met z'n alle naar de Nachtegaal en mochten zeesnuisteren en daarna leuke vraagjes oplossen die we daar moesten vinden. Na de middag gingen we naar de zee en mochten daar schelpen rapen, zandkastelen bouwen, ... en we mochten ook met onze voeten in de zee. Dat was koud en nat. Avond:  een leuke quiz en we mochten lang wakker blijven.

Donderdag: we gingen met ons allemaal naar de zee en bouwden een reuzegroot zandkasteel en wie zijn zandkasteel het langst bleef staan, was gewonnen. Daarna speelden we Expeditie Robinson : dan waren er verschillende proefjes die je moest winnen.
avond:  fuif, namelijk het Swingpaleis. Er werd leuke en hippe muziek opgezet.
en zo eindigden de zeeklassen .

- Geschreven door Lotte 5A

Wij zijn op zeeklassen geweest!

We hadden het echt super leuk in home de Flipper. Ook de activiteiten waren super leuk. Kijk maar:

-dag 1: We moesten afscheid nemen van onze ouders, broers of zussen en dan de bus in. We hebben veel tussenstoppen gemaakt ik zal er enkele opnoemen: De loopgraven, Tyme cot cemetry, het museum. Toen we aankwamen in home de Flipper maakten we de kamers en de kasten klaar. Na het lekkere eten deden we een wandeling langs het strand.

-dag 2: Na een lekker ontbijt gingen we op pad met Frans en Mia (onze gidsen) naar Frankrijk. Toen we in de namiddag terug in home de Flipper waren hadden we 15 km gestapt. We waren wel moe. Als avond spel deden we Cluedo.

-dag 3: We gingen naar de Nachtegaal. Daar moesten we vogels, planten en schelpen opzoeken en er de naam van te weten komen. In de namiddag deden we strand-en zeespelen. Toen het al donker was deden we een super leuke quiz in groepjes van 7 of 8 personen.

-dag 4: We gingen naar het strand en daar bouwden we forten en deden we nog andere super leuke spelletjes. Die avond was het shake shake en nog eens shake. Het was fuif er werden liedjes gedraaid en er waren ook opdrachten : jongens tegen de meisjes.

-dag 5: Spijtig genoeg was het de laatste dag van de zeeklassen. Na het inpakken deden we nog een zoekspel in en rond de duinen in groepjes van 3 personen.Toen alle groepjes terug waren gingen we de bus in. Toen we terug thuis waren was het toch wel fijn om onze familie terug te zien.